بوی سیب

بایگانی

 

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا با هدف ترویج و معرفی کتاب های عاشورایی، طرح «بوی سیب، معرفی کتاب در هیآت مذهبی شهرستان فسا» را اجرا می کند. یکی از دلایل معرفی کتاب ها، ایجاد میل و اشتیاق و انگیزه برای مطالعه است. و امید است با این طرح فرهنگی گوشه ای از خلاء مطالعاتی پوشیده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا، فیروزی در این باره گفت: طرح «بوی سیب؛ معرفی کتاب در هیآت مذهبی شهرستان فسا» برای اولین بار در این شهرستان برگزار می شود. در این طرح پس از کارشناسی از بین 250 کتاب با محورریت عاشورا، معرفی 15 کتاب با موضوعات : تاریخی، مقتل، تحلیلی، رمان، داستان، شعر، کودک، نوجوان، بیانات رهبر انقلاب، سفرنامه، پرسش و پاسخ و ... تهیه شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا، فیروزی در ادامه اظهار داشت: در طرح  «بوی سیب» متن معرفی 15 کتاب در قالب مشخص جهت ارائه توسط مجری، سخنران و مداح های هیآت مذهبی در سطح شهرستان فسا در مرحله اول در 200 بسته توزیع شده است. و یکی از دلایل معرفی کتاب ها، ایجاد میل و اشتیاق و انگیزه برای مطالعه است. و امید است با این طرح فرهنگی گوشه ای از خلاء مطالعاتی پوشیده شود

وی درباره نحوه توزیع بسته معرفی کتاب ها بیان داشت: این 200 بسته در بین هیآت، سخنرانان، مداح هان و ... با همکاری حوزه های علمیه، اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه توزیع شده است.

فیروزی درباره نمایشگاه پوستر معرفی کتاب های طرح بوی سیب نیز گفت: برای تاثیر گذاری و معرفی بهتر کتاب ها، نمایشگاه پوستر معرفی 15 کتاب طرح  «بوی سیب» در 20 هیات عزاداری، اداره و اماکن متبرکه و ... برگزار می گردد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا درباره پوشش رسانه ای طرح نیز گفت: طرح معرفی کتاب های عاشورایی تا پایان صفر از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دنبال می شود. و مخاطبین محترم می توانند  از طریق وبلاگ  بوی سیب به آدرس  moharrambook.blog.ir طرح بوی سیب را دنبال کنند.

فیروزی در پایان اظهار داشت: پیش بینی می شود در مرحله اول معرفی کتاب ها در طرح «بوی سیب» بیش از 150هزار نفر از مردم مخاطب معرفی کتاب ها باشند.

لازم به ذکر است در طرح بوی سیب 15 عنوان کتاب از سوی هیات ها، روحانیون و مداحان و ... در بین عزاداران حسینی معرفی می گردد. و مردم می توانند برای مطالعه و امانت این آثار به کتابخانه های عمومی شهرستان مراجعه نمایند.

لیست کتاب های معرفی شده به شرح زیر می باشد:

1)      آفتاب در حجاب

2)      نامیرا

3)      قیام حسینی

4)      رحمت واسعه

5)      لهوف

6)      توجیه المسائل کربلا

7)      دو چشم ناتمام

8)      حسین (علیه السلام) عقل سرخ

9)      مقتل شوشتری

10)  آینه در کربلا

11)  پرسش و پاسخ خای دانشجویی ویژه محرم

12)  یک غنچه، صد زخم

13)  من امام حسین را دوست دارم

14)  همواره حسین

15)  پنجره های تشنه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۵
بوی سیب کتاب محرم

نظرات  (۲)

۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۴:۳۵ غلامحسین خراسانی
این کار بسیار ارزنده اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا را ارج می نهیم . انصافا تلاش زیادی صورت گرفته است . انشاء الله شهروندان عزیز فسایی و حتی کل اقشار جامعه مسلمان و ارادتمند به آقا اباعبدالله الحسین (ع) کتابهای مورد نظر را مطالعه فرمایند . یا حسین شهید
۲۶ مهر ۹۴ ، ۱۲:۲۵ داریوش صفرپور
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ضمن عرض سلام و خسته نباشید
امید است که مردم فهیم و فرهنگی و ولایت مدار شهرستان و منطقه از این کار فرهنگی نهایت استفاده را برده و در زمانی که از هر سو مورد حمله (بخصوص جنگ نرم و رسانه ای) دشمنان قرارداریم با مطالعه کتابهای فرهنگی که ازسوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان معرفی شده ارادت خود به اهل بیت ثابت کرده و از رهنمود های این کتابها در زندگی بهره مند شوند در پایان از جناب آقای فیروزی ****** **** **** تشکر و قدارنی می شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی